القرآن هدفاً للرماة الأمريكيين في العراق.. جنرال أمريكي يعتذر ولا مقاطعة ولا هم يحزنون

محاولة أمريكية لتدنيس القرآن في العراق

**كلمة المدوّن:

كانت الوالدة الغالية تحدثني بالأمس عن هذا الخبر الذي لم أسمع به حتى لحظتها لأنني لم أعد ألتفت لأخبار العالم ولا أحب سماع ما يجري في العراق خصوصاً.. ربما لأنني تعديت مرحلة الحديث عنها وكأنها قصة من فيلم خيال علمي قديم دون أن يلتفت أحد ولو بتكشيرة.. وربما لأننا تبلدنا وصار من الأسهل أن نقول إننا نغير الباطل “بقلوبنا”.. وأننا وأنا مع الخيل ياشقرا.. بتنا نكرس لثقافة رفض الواقع هربا من المسؤولية أو تكريس الانكسار لأن غير ذلك لا يوجد حلاً!!

فلا حول ولاقوة إلا بالله..ولا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

المستغرب في حقيقة الأمر ليس أن المقدسات الدينية يعتدى عليها فهذه العادة صارت شائعة منذ ظهور العالم ذو القطب الواحد وانهزام كل القوى السياسية والدينية أمام هذا القطب فلا رقيب ولا حسيب ولا من يهدد أو يتوعد أو حتى يشجب – ورحم الله عرفات فقد كان يشجب متى ما سمحت الفرصة على الأقل-.

المستغرب فعلاً أن هذا التعدي يبدو من البديهي أنه يجاوز بمراحل فداحة تعدي الدنمارك على الرسول الكريم صلى الله عليه وعلى آله وسلم بالرسوم الكاريكاتيرية، فالمدنس (بكسر النون) هنا من غير ديانة الإسلام ويرتدي بزة عسكرية في أرض محتلة.. والمدنس (بفتح النون) هنا هو الكتاب الإسلامي الأقدس وعند المسلم هو كلام الله تعالى وهو أصح كتاب أنزل ودوّن ويأتي في المرتبة الأولى من حيث المرجعية ومن حيث أنه أهم المعجزات التي نصر الله بها الرسالة ومبلغها (ص). وجه الاستغراب لا يأتي من حيث أن هذا الأمر عولج من خلال وسائل الإعلام بشكل مقتضب ولا إرتجالي أو عاطفي.. بل لأن الشعوب الإسلامية والحكومات (وهذه عادة معظمها) على حد سواء لم تحمّل الموضوع ولو أقل مما حمّلته الدنمارك وشعبها وحكومتها من شجب وكراهية ودعوة للاعتذار والمقاطعة ودعوة للحوار والمفاوضة وإيفاء الخطب الرنانة في الأمم المتحدة حقها من الجمل الدفاعية عن الدين والرسول والرسالة..أنا هنا لا أتحدث عن سلسلة الجرائم التي ترتكب في العراق وغيرها من الدول (وبعضها عربية) تحت ذريعة مكافحة ومحاربة الإرهاب المتطرف.. أنا هنا لا أتحدث عن الجرائم مجتمعة..

لا أتحدث عن غوانتانامو وأبو غريب وسجون أوروبا الشرقية التابعة للمخابرات المركزية الأمريكية الخاصة بتعذيب المشتبهين بالإرهاب والقتل اليومي والأحداث في لبنان أو غزة أو القدس وتصريحات الرئيس الأمريكي بوش الأخيرة وتهديداته للعرب من داخل الحدود العربية والزواج الاستراتيجي الأمني على جميع المستويات بين حكومته وإسرائيل.. ولا أتحدث عن التمييز الذي يمارس في كل مكان ضد كل من يحمل اسماً عربياً أو مظهراً عربياً….أنا هنا أتحدث عن حادثة واحدة فقط..واحدة.. لكنها نادراً ما كانت تمرّ هكذا!

وببساطة كان كل الموضوع أن جنوداً أمريكيون أحسوا بالملل أو أن أهدافهم الكرتونية تخرمت كثيراً فلم يعد هناك من حل سوى المصاحف المكدسة في كل مكان ليصوبوا عليها ويتدربوا من أجل يوم آخر جديد من سفك الدماء في العراق.. ثم اكتشفت هيئة علماء المسلمين في العراق الأمر بشهادة شهود.. وشجبت.. فاعتذر الجنرال الأمريكي المسؤول عن المدرعة… وذهب كلٌ إلى بيته آمناً..!!!

من المستحيل أن أتقبل فكرة أن رساماً مبدعاً يوجه إبداعه لإهانة دين أو شخصية رسول يعد من أهم رموز هذا الدين ولو أنني أؤمن بأنهم “خسئوا” وأن الإساءة لم تمس الرسول بشيء لأنها في صورة كاريكاتير ساخر لا يؤثر في عقل الحكماء والمثقفين والواعين إلى ما يواجهه العالم اليوم من صدام حضاري ديني..

لكن مما يفوق المستحيل أن الأصوات انخفضت عندما تعلقت الإساءة بالقرآن الكريم.. فهل السبب هنا ان القرآن ليس بنفس الأهمية أو القدسية؟ أم لأن المعتدي هنا “لا يمسّ”؟؟؟ أم لأننا نستطيع طباعة المزيد من النسخ يومياً؟؟ أم أن من الصعب أن نقاطع البضائع الأمريكية العالية الجودة؟؟ أم أننا لو عبرنا عن سخطنا بنفس القدر فسنبدو وكأننا بلهاء بعكس ما فعلناه في الدنمارك؟ أم ماذا؟؟؟؟؟ فيم يختلف الموضوعان وأين يلتقيان إذاً؟ ماللذي حدث بالضبط؟ أين هم..أين نحن …أين أنا……!!!؟؟

أسئلة كثيرة أتمنى أن تتضح إجاباتها من الناس.. لأن المعني هنا في كل الموضوع الناس.. فهم من قادوا الحملة للدفاع عن الرسول قبل أي حكومة إسلامية أو عربية… وهم الآن من وقفوا أيام صمت حزناً وحسرة على ما جرى!!

من الأرشيف:

***عن محيط

بغداد : في فضيحة جديدة لأمريكا بالعراق, اعترفت قوات الاحتلال اليوم الجمعة بقيام جنودها بإطلاق نار على القرآن الكريم كـ”هدف عسكري” في إحدى معسكرات التدريب التابعة لها, فيما أشارت قوات الاحتلال إلى فتح تحقيق مع جنودها حول هذه القضية.

وكانت هيئة علماء المسلمين قد كشفت عن قيام قوات تابعة للاحتلال الأمريكي، مؤلفة من ثلاث مدرعات وعجلة من نوع همر، وضعت نسخة من المصحف الشريف على شاخص في ميدان للرمي قرب مركز للشرطة بمنطقة الرضوانية وأطلق أفرادها النار عليه”.

وأضافت:” إن شهود عيان من أبناء المنطقة أكدوا أن هذه القوة قامت بهذا الفعل الشنيع أمام حراس مركز الشرطة، وتركت المصحف في مكانه وعليه آثار الإطلاقات النارية، وقد كتبوا على إحدى صفحاته عبارات نابية”.

وقال الكولونيل بيلي باكنر من قوات الاحتلال: “في 11 من الشهر الجاري اكتشفت الشرطة العراقية نسخة من القرآن الكريم على منصة صغيرة في منطقة لتدريب على إطلاق النار، قريبة من مركز الشرطة في الرضوانية، والقرآن فيه بعض الطلقات والثقوب نتيجة الطلقات، وكتابات مشينة داخل الغلاف”.

وأضاف:” قامت الشرطة العراقية بإبلاغ قوات التحالف، والقائد المسئول في المنطقة بدأ على الفور عملية التحقيق في الموضوع، والتقى القيادات العراقية المحلية وزعماء العشائر لمعالجة الموضوع”,

وسبق للأمريكيين أن وجهت لهم اتهامات بتدنيس القرآن الكريم بمعتقل جوانتانامو وبسجن أبو غريب, وأكدت على ذلك شهادة الشهود.

—–

*** عن العربية
أكدت قوات التحالف في العراق حصول إطلاق نار على القرآن الكريم كـ”هدف عسكري” في إحدى معسكرات التدريب التابعة لها، وذلك بعد اتهامات من قوى عراقية لجنود الجيش الأمريكي بالتصويب على المصحف في ميدان تدريب.

كما كشف قوات التحالف عن فتح تحقيق مع جنودها حول هذه القضية، خاصة وأنها تحترم الاسلام وعقيدته، وذلك وفق تصريح أدلى به ضابط في هذه القوات للعربية.نت.

وكانت هيئة علماء المسلمين قالت، في تقرير لها، إن قوة تابعة لقوات الاحتلال الامريكي، مؤلفة من ثلاث مدرعات وعجلة من نوع همر، وضعت نسخة من المصحف الشريف على شاخص في ميدان للرمي قرب مركز للشرطة بمنطقة الرضوانية الاحد 11-5-2008، واطلق افرادها النار عليه.

وقالت “أكد شهود عيان من ابناء المنطقة ان هذه القوة قامت بهذا الفعل الشنيع امام حراس مركز الشرطة وتركت المصحف في مكانه وعليه اثار الاطلاقات النارية وقد كتبوا على احدى صفحاته عبارات نابية”.

قوات التحالف تعترف

وفي أول رد فعل على هذه الاتهامات، قال الكولونيل بيلي باكنر من قوات التحالف للعربية.نت إن قواته فتحت تحقيقا مع جنودها بسبب “هذا السلوك الشائن”.

وأوضح ما جرى بالقول: “في 11 من الشهر الجاري اكتشفت الشرطة العراقية نسخة من القرآن الكريم على منصة صغيرة في منطقة لتدريب على إطلاق النار، قريبة من مركز الشرطة في الرضوانية، والقرآن فيه بعض الطلقات والثقوب نتيجة الطلقات، وكتابات مشينة داخل الغلاف”.

وتابع “قامت الشرطة العراقية بالابلاغ قوات التحالف، والقائد المسؤول في المنطقة بدأ على الفور عملية التحقيق في الموضوع، والتقى القيادات العراقية المحلية وزعماء العشائر لمعالجة الموضوع”.

عمل مشين

وبخصوص التحقيق، قال الكولونيل بيلي: “قوات التحالف تواصل التحقيق وستخضع الذين ارتبكوا هذه الاعمال المشينة للإجراءات القضائية،للالتزام بالتدريب والاوامر التي تلقوها لمعالجة وحفظ العادات الاسلامية بما يليق بها”.

وفيما إذا كانت قواته تحذر جنودها من مغبة القيام بهذه الاعمال، أجاب الكولونيل بيلي العربية.نت : “قوات التحالف، عادة، تدرب عناصرها وتفرض عليهم احترام العادات والتقاليد للبلد المضيف، وهذه العادات من صغيرها لكبيرها يتم تدريب الجنود عليها، ويتم التأكيد على ضرورة عدم خرق هذه العادات مهما كانت صغيرة، واحترام الاسلام والتقاليد والعقيدة الإسلامية”.

**فيديو:أمريكا تعتذر.. ويغفر لها ..فلا مقاطعة ولا ردّ

محمد الهاشمي

About محمد الهاشمي

إعلامي،شاعر،كاتب من الإمارات ،بتخصص إدارة وسياسات ثقافية، مهتم بالشؤون المحلية والخليجية والعربية، وحوار الثقافات والأديان. عمل مذيعا ومقدما للتلفزيون بين ٢٠٠٠-٢٠١٢، وشارك شاعرا في عديد الأمسيات

10491 thoughts on “القرآن هدفاً للرماة الأمريكيين في العراق.. جنرال أمريكي يعتذر ولا مقاطعة ولا هم يحزنون

  1. some truly interesting info , well written and loosely user pleasant.

  2.  第一に特殊なキーボード使っていますので勝手にアップグレードされてしまうと以降永遠に私はパソコンが使えなくなります。 Pass4TestのMicrosoftの70-341「Core Solutions of Microsoft Exchange Server 2013」試験はあなたが成功することを助けるトレーニング資料です。 [url=http://www.key7jp.com/office2013-pro-64-17.html]office2013 メディア 購入[/url]
    このアプリがインストールされていないマシンでは、代わりに『Snapdrop』を使います。 なので私も試しに Win10をインストール/アンインストールを繰り返しながら色々と確認している(既報)のですが・・・今日時点での私の結論は「 Win10無償アップグレードに飛びつくのは時期尚早 」というものです。
    [url=http://www.key7jp.com/norton-360-500-41.html]ノートン 無料[/url] これで、Windows10をフルで使う気、無くすんですよね。 もし、横浜宅に戻って、実機を使ってテストをしたときに、不都合があれば修正します(予定)。
    [url=http://www.key7jp.com/]win10 アップグレード[/url]
    Diagnostic Policy Service無効診断ポリシーサービスを使用する場合は必要。 そのなかでも、職務権限の分離や特権IDの運用といった組織の業務プロセスにも関わる部分については、現場の運用や稼動中のシステムへの影響を考慮するとなかなか対応が難しいと思われている方が多いのではないでしょうか。 [url=http://www.key7jp.com/windows7-03-13.html]windows 7 アップデート[/url]
    過熱化抑制のため、学校施設の利用を制限するのは県内で初めて。 それから、「Mohu Channels」などのAndroidベースのテレビデバイスを使っているとき(あるいは動画をテレビにキャスティングしているとき)なら、動画を最小化してチャンネルガイドに戻ったり、動画を観ながら、次に再生したいほかの動画を選んだりすることができるというわけです。
    [url=http://www.key7jp.com/norton-i-s-1-3-39.html]ノートン サインイン[/url] 女房はPCの使用時間が断続的で,あまり長時間使用しないため,ダウンロードが終わらないうちにPCを終了させているのが原因の一つだと推定。 これに比例し既知の問題がたくさん発生しています。
    [url=http://www.key7jp.com/microsoft-windows-server2012-r2-7.html]windows sever 2012 &#2 sever 201260 sever 2012;安[/url]

  3. これはマイコンピュータに「ネットワークの場所を追加」で解決。 置き型の家庭用ゲーム機史上初めて累計出荷台数が1億台を突破した。 [url=http://softwarejp.com/category-1-b0-Windows.html]windows8 1 ダウンロード[/url]
    オー…中古のパソコンを購入したのですが、怪しい販売者なのではないかと心配です。 IE自体がなくなるわけではないがIEに代わり、Sparatanなるものが登場することが既に発表されている。
    [url=http://softwarejp.com/category-2-b0-Office.html]office2016 の プロダクト キー[/url] 因みに今後の参考のため、今回トライした「10の初期化」は、Officeソフトも再インストールが必要です。 われわれを提訴することはできないのだからあっちへいけ』と言うことはできない。
    [url=http://softwarejp.com/category-2-b0-Office.html]office personal 2013 ダウンロード 版[/url]
    http://gigazine.net/news/20160815-windows-10-anniversary-update-bug/マイクロソフトはいまのところ修正版はないようで、不具合があったら以前のバージョンにロールバックするように求めている。 アニメでは初回放送のインパクトで話題になり、女性ファンも多く獲得した。 [url=http://softwarejp.com/category-2-b0-Office.html]office2010 の プロダクト キー[/url]
    ※詳細な動作確認と作業は基本的に行っておりませんのでご了承ください。 21日再び朝愛知県23日朝京都と東奔西走で忙しかったので昼過ぎに桑名の永楽のゆへ。
    [url=http://www.aakeys.com/microsoft-office-professional-plus-2013-product-key-sale-p-586.html]office 2013 激安[/url] たしかWindows 10 Technical Previewが1月にリリースされた時にはその方法だけが紹介されていたと思う。 で、グラフィック以外の面ですが、これは両者比べようがありません。
    [url=http://softwarejp.com/category-2-b0-Office.html]office personal 2010 ダウンロード 版[/url]

  4. I got this one gifts towards my personal mom to Holiday as she is actually the jewelry freak. Their one thing she does not use much regarding is actually, bracelets. I bought her this allure bracelet and whenever she exposed they yesterday she absolutley adored things! Today the issue is, this girl buying that it in and/or off of with by herself. Haha… general great goods, information technology sent to came very very early as well as the mother is experiencing that it. Thank one.

  5. it comes down in a perfect package appearances awesome but it is a bit tiny consistent for the our parents wrist however it looks very good really want that ended up being further

  6. You have made some decent points there. I looked on the internet to find out more about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

  7. A consideration of the removal of ice-damaged bushes.

  8. This is really interesting, You are a very skilled blogger. I ave joined your rss feed and look forward to seeking more of your great post. Also, I ave shared your site in my social networks!

  9. it comes within a gorgeous package looks great and yet it is somewhat tiny consistent towards our moms wrist however it seems ideal simply wish this ended up being extended

  10. I got it gifts for the mother concerning Christmas due she are letter jewelry freak. That something she does not use much concerning are, bracelets. I bought the lady our allure bracelet plus whenever she launched information technology yesterday she absolutley enjoyed things! Now the issue was, the lady obtaining that regarding then down simply by by herself. Haha… overall awesome system, that delivered and also appeared completely very early as well as my mother is experiencing they. Thank shoppers.

  11. Thank you for your article post.Really looking forward to read more. Will read on

  12. I got that gifts concerning my mother of Christmas time as she is actually letter precious jewelry freak. Ones one thing she does not put on a great deal of is actually, bracelets. I bought this girl our appeal bracelet additionally when she opened up they yesterday she absolutley liked this! This time the issue was, her getting that concerning and off of with herself. Haha… in general very good device, that shipped plus arrived extremely very early then the mom are experiencing they. Thank we.

  13. Not a bad post in the least!
    cheap patagonia

  14. Ive been meaning to read this and just never received a chance. Its an issue that Im very interested in, I just started reading and Im glad I did. Youre a fantastic blogger, one of the ideal that Ive seen. This weblog unquestionably has some info on subject that I just wasnt aware of. Thanks for bringing this things to light.
    adidas shoes outlet

  15. This article is awarded a 2 thumbs way up from me.
    cheap arcteryx jackets

  16. I would prefer to thank you for that efforts you have made in writing this write-up. I am hoping the exact same most effective get the job done from you in the potential too. In reality your creative writing skills has inspired me to start my personal BlogEngine blog now.
    emu outlet store

  17. Gday, i simply thought id comment and let you know your weblogs format. It appears to appear excellent on the Google Chrome browser. Anyhow maintain the great work.
    parajumpers shop online

  18. up to other users that they will help, so here it occurs.

  19. it comes down within a perfect package appearance ideal and yet the somewhat limited and even concerning my personal moms wrist however it appearance ideal simply really want it was much longer

  20. You could definitely see your skills in the work you write. The world hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.

  21. I had gotten this one gifts for my personal mom towards Xmas mainly because she is actually your jewelry freak. The one thing she does not wear much regarding are, bracelets. I bought this girl that allure bracelet and/or after she exposed it yesterday she absolutley adored they! Now the problem was, the lady obtaining it in then off of by by herself. Haha… in general ideal device, they transported plus came massively very early additionally my personal mom was enjoying that. Thank you.

  22. I had gotten this one gift of my personal mother towards Christmas simply because she is actually per jewelry freak. All one thing she does not use a great deal concerning is actually, bracelets. I purchased the lady the charm bracelet as well as where she launched that yesterday she absolutley enjoyed they! Today the issue was, her getting it on as well as off by herself. Haha… in general ideal device, this sent as well as arrived completely very early to my mother is actually enjoying this. Thank your.

  23. I had gotten this gifts to my mom for the Holiday due to the fact she is actually the precious jewelry freak. Their something she does not use a lot to is, bracelets. I purchased the lady this particular appeal bracelet additionally where she opened things yesterday she absolutley liked this! Nowadays the issue was, the lady obtaining it on and off through herself. Haha… on the whole great goods, things delivered plus appeared completely early and/or my personal mom are enjoying they. Thank your.

  24. Use sterile cotton swabs to apply the tea tree oil.

  25. it comes down in a awesome box styles very good then again it really is a bit tiny really for my parents wrist but it seems great exclusively want this is longer

  26. Thankyou for this post, I am a big big fan of this website would like to proceed updated.

  27. We just couldnt leave your website before saying that we really enjoyed the useful information you offer to your visitors Will be back soon to check up on new stuff you post!
    mcm online

  28. Gday, i simply thought id comment and let you know your weblogs format. It appears to appear excellent on the Google Chrome browser. Anyhow maintain the great work.
    ugg for cheap

  29. e yesterday night and I at last found what i was looking for! This is a terrific weblog by the way, however it appears a little hard to read in my verison phone.
    emu outlet

  30. Thank you for the sensible critique. Me & my neighbour were preparing to do some research about that. We received a superior book on that matter from our local library and most books exactly where not as influensive as your information. Im quite glad to see such facts which I was searching for a long time.
    discount coach bags

  31. Is it okay to post some of this on my page if I post a reference to this page?
    cole haan shoes store

  32. I was recommended this blog by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my problem. You are wonderful! Thanks!

  33. I really liked your article.Much thanks again. Much obliged.

  34. You are not right. I am assured. I can prove it. Write to me in PM, we will talk.

  35. Hi, I found your article by mistake when i was searching bing for this issue, I have to say your article is really helpful I also love the theme, its amazing!. I dont have that much time to read all your post at the moment but I have bookmarked it and also add your RSS feeds. I will be back in a day or two. thank you for a huge site.
    cheap parajumpers online

  36. I had to spend decades to look for online, only website unfold the fully details, bookmarked and many thanks.
    cheap new balance online

  37. Sources like the one you mentioned here might be very useful to me! I will submit a link to this web page on my blog. I am positive my visitors will discover that very useful.
    merrell shoes sale

  38. This is my first time I have visited here. I found a lot of interesting stuff in your blog. From the tons of comments on your posts, I guess I am not the only one! keep up the impressive work.
    oakley outlet store

  39. Hi there, I found your blog via Google while searching for first aid for a heart attack and your post looks very interesting for me.
    discount fjallraven jackets

  40. It is actually a great and useful piece of information. I am glad that you simply shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

  41. Useful post can i have your permision to translate into French for my sites viewers? Thanks
    lk bennett wedges outlet

  42. kinda enjoyed the post you wrote . it just isnt that easy to discover even remotely good posts toactually read (you know.. READ! and not simply browsing through it like some uniterested and flesh eating zombie before going to yet another post to just ignore), so cheers man for not wasting my time! 😉
    arcteryx sale australia

  43. Give an individual a fish and you feed them for a day; train that particular person to use the Internet they usually will not trouble you for weeks. ~Author Unknown
    nike store nfl

  44. When I open your RSS feed it seems to be a bunch of strange characters, is the malfunction on my reader?
    prada shoes sale

  45. Enjoyed looking at this, very good stuff, regards .
    parajumpers toronto

  46. Hello! I just love playing Farmerama, but who doesnt?
    Lafuma store

  47. This in fact is my very first time i go to here. I found so numerous entertaining stuff in your site, in particular its argument. In the lots of testimonials in your writing, I guess I’m not the only one going through all the leisure here! Keep up the very good work.
    vivienne westwood store locator

  48. Good job here. I truly enjoyed what you had to say. Keep going because you certainly bring a new voice to this subject. Not many people would say what youve said and still make it interesting. Properly, at least Im interested. Cant wait to see far more of this from you.
    Lafuma outlet online

  49. Im obliged for the article post.Much thanks again. Want more.

  50. Thanks a lot for the blog post.Really thank you! Fantastic.

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>